تلفن اینترنتی و مرکز تلفن ابری

مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های متوسط و کوچک، خصوصا افرادی که به تازگی کسب و کار یا شرکتی را راه انداخته‌اند، همواره به دنبال بهبود ارگان خود بوده و همچنین از همه روش‌های مدیریتی جهت بهبود مدیریت خود کمک می‌گیرند؛ اما همیشه باید برای بهبود بخش‌هایی از سازمان، از حیطه خود خارج شده و به مطالعات در رشته‌های جدیدی بپردازید. برای مثال، هیچ کتاب مدیریتی به شما نخواهد گفت که در مرکز تماس خود، با استفاده ازتلفن‌ اینترنتی  می‌توانید سالانه ملیون‌ها تومان هزینه را کاهش دهید!

 اهمیت ارتباطات در یک سازمان

ارتباطات از اصلی‌ترین زیرساخت‌های یک سازمان، شرکت یا اداره می‌باشد که هم درون شرکت و هم بیرون از شرکت در میان مشتریان شما نقش اساسی ایفا خواهد کرد. یک مدیر موفق، بدون یک مرکز تلفنی باکیفیت، قادر نخواهد بود به تمامی کارمندان زیردست خود دسترسی سریع و کامل داشته باشد. تیم بازاریابی شما اگر نتواند به ضبط و بررسی تماس‌ها بپردازد، قادر نخواهد بود که خدمات شرکت را برای مشتریان بهبود بخشد؛ همچنین این تیم بدون یک معماری خاص برای مرکز تلفنی هرگز به خوبی پاسخگوی انبوهی از مشتریان که با شرکت تماس می‌گیرند نخواهد بود. زمانی که افراد با یک سازمان ارتباط برقرار می‌کنند، انتظارات فراوانی دارند که عدم پاسخگویی به هر یک از آن‌ها، می‌تواند فرد را مجاب به قطع تماس کند.

 مشکلات تلفن‌های آنالوگ قدیمی

متاسفانه با تمام مشکلاتی که تلفن‌های آنالوگ قدیمی دارند، هنوز برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌ها و سازمان‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند و ما زمانی که با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنیم، شاهد مشکلات بسیار زیادی در پاسخگویی اپراتورها هستیم.

هزینه بسیار بالا

از اولین و اصلی‌ترین دلیلی که مرکز تلفن اینترنتی اختراع شدند، هزینه‌های بسیاری بود که تلفن‌های عادی آنالوگی در بر داشتند. تلفن‌های آنالوگ از سیم‌کشی مخابرات برای انتقال مکالمات استفاده می‌کنند. برای شرکت‌هایی که بصورت بین المللی کار می‌کنند و تماس‌های خارجی زیادی دارند، به هیچ وجه استفاده از این تلفن‌ها به صرفه نیست. نه تنها شرکت‌های بین المللی، بلکه شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی نیز نمی‌توانند صدها ساعت هزینه مکالمه در هفته را پرداخت کنند.

اما تلفن‌های اینترنتی، با استفاده از تکنولوژی اینترنت قادر است با هزینه بسیار کمتری و حتی با کیفیتی بالاتر نسبت به سیم‌کشی مخابرات هزینه‌ها را برای شما کاهش دهد.

کیفیت

از دیگر عواملی که تلفن‌های آنالوگ دارند، کیفیت و اختلال در انتقال مکالمه می‌باشد. فردی که درحال تماس با او هستید، هرچقدر دورتر باشد و مسافت بیشتری را بگیرد، کیفیت صدای او کمتر خواهد شد و مشکلات قطعی زیادی در روند تماس ایجاد خواهد شد؛ زیرا مکالمات سیگنال‌های بسیاری را در هنگام عبور از سیم‌کشی‌های طولانی از دست می‌دهند.

خوشبختانه، مبتنی بودن تلفن‌های اینترنتی بر بستر اینترنت، باعث می‌شود که شما در هر کجای زمین که باشید، با یک کیفیت hd به مکالمه بپردازید و فواصل جغرافیایی منجر به کاهش کیفیت و اختلال مکالمات نشود.

کارایی

تلفن‌های آنالوگ قدیمی ضعف‌های بسیاری در مدیریت تماس‌ها و همچنین طراحی استراتژی مرکز تماس دارند. مشکلاتی از قبیل عدم امکان ضبط مکالمات مشتریان، عدم امکان مدیریت و تغییر کانال‌های ورودی و خروجی، پشت خط ماندن انبوه مشتریان در زمان شلوغی خطوط و همچنین عدم امکان اتصال خودکار آن‌ها به اپراتورهای آزاد، عدم امکان گزارشگیری و ثبت گزارشات و… از اولین مشکلات تلفن‌های آنالوگ قدیمی بودند که با روی کار آمدن تلفن‌های اینترنتی تمامی این مشکلات به نوعی حل شد.

تلفن اینترنتی چیست؟

تلفن اینترنتی کارکرد و هدف مشابه همان تلفن‌های آنالوگ شهری دارد، با این تفاوت که با استفاده از اینترنت و عدم وابستگی به سیم‌کشی مخابرات، تمامی مشکلات این تلفن‌ها را حل کرده است. با تولد تلفن اینترنتی الو021 ، شرکت‌های مخابراتی به سرعت خود را برای تغییری بزرگ در صنعت ارتباطات خصوصا سازمانی آماده کردند.

تلفن اینترنتی الو 021

حال که درباره تمام مزیت‌های تلفن‌های اینترتنی فهمیدیم، مهم‌ترین نکته نحوه خرید و دریافت خدمات مربوط به آن می‌باشد که بسیار مهم و حائز اهمیت است.  مطمئنا  شرکت ارائه دهنده تلفن اینترنتی، تاثیر مستقیم در کیفیت و کارکرد سیستم تلفنی شما و مرکز تلفن شرکت‌تان خواهد داشت.

شرکت ارائه دهنده تلفن اینترنتی شما باید قابلیت این را داشته باشد که تلفن اینترنتی را با کمترین میزان هزینه مکالمات در ماه در اختیار شما بگذارد. همچنین به شما این امکان را دهد که هر نوع استراتژی برای طراحی مرکز تماس و همچنین مدیریت تماس‌ها را به کار بگیرید. شرکت موردنظر باید با ارائه خدمات مشاوره‌ای و استفاده زا نظرات متخصصان حوزه ارتباطات، شما را از بهترین ساختار و معماری‌هایی که می‌توانید برای مرکز تلفنی شرکت‌تان طراحی کنید آگاه سازد.

تمامی موارد نام برده از ویژگی‌های اصلی تلفن اینترنتی الو 021 می‌باشد. الو 021 نه تنها با کمترین هزینه ممکن تلفن دلخواه شما را به شما ارائه می‌دهد، بلکه با آگاه کردن شما از قابلیت‌ها و انعطاف‌پذیری‌های مربوط به مرکز تماس شرکت شما، شما را در طراحی یک زیرساخت ارتباطی به نقص حمایت می‌کند.