سنسور ار وی جی RVG چه کاربردی در دندانپزشکی دارد ؟

اشعه ایکس توسط W.H.Roentgen 122 سال پیش اختراع شد. سنسور ار وی جی ، کاربردهای مختلفی در صنایع تولیدی ، تصویربرداری پزشکی و غیره پیدا کرده اند و اشعه ایکس نیز نقشی حیاتی در دندانپزشکی دارد. دندانپزشک ، از رادیوگرافی برای آگاهی از آسیب های وارده به بافت زیر دندان ها استفاده می کند. با پیشرفت تکنولوژی ، تکنیک های تصویربرداری دندان نیز به طور قابل توجهی بهبود یافته است. جهت خرید رادیوگرافی کارکرده و رادیوگرافی اقساطی ، می توانید به وب سایت dentyshine.com مراجعه نمایید. رادیوگرافی دیجیتال (ار وی جی) در دندانپزشکی توسط دندانپزشک فرانسوی DR معرفی شد. فرانسیس موین ، در سال ۱۹۸۷ ، با مشاهده اثربخشی این فناوری ، تغییرات مختلفی ایجاد کرده و سیستم های جدیدی برای پیاده سازی آن را توسعه داده است. رادیوگرافی دیجیتال با نام RadioVisioGraphy نیز شناخته می شود. سنسور RVG در فرآیند رادیوگرافی دیجیتال استفاده می شود و تصاویر باکیفیتی را برای استفاده تهیه می نماید.

 

سنسور ار وی جی RVG چیست ؟

ار وی‌ جی ، مخفف RadioVisioGraphy است. این فناوری به عنوان جایگزینی برای رادیوگرافی اشعه ایکس در دندانپزشکی استفاده می شود. سنسورهای RVG ، با در نظر گرفتن دوام و کیفیت تصویر آنها توسعه یافته اند. محفظه سنسور ، ضد آب بوده و امکان کاربردهای همه کاره را فراهم می کند. لایه محافظ ، از سنسور در برابر ضربه و سقوط محافظت می کند. ترکیبی از Scintillator با حساسیت بالا ، فیبر نوری و آشکارساز CMOS ناهموار با وضوح بالا به سنسور در دستیابی به تصاویر با کیفیت کمک می کند. اصل کار سنسور RVG سنسور دارای دو واکنش جانبی و غیر واکنشی است. برای گرفتن عکس ، باید از سمت واکنشی استفاده کرد. بافت در معرض تابش اشعه ایکس قرار می گیرد و نور شکسته شده توسط حسگر گرفته می شود. تصویر بلافاصله پردازش شده و با استفاده از مبدل های آنالوگ به دیجیتال به داده های دیجیتال تبدیل می شود. در مقایسه با روش‌های رادیولوژی اشعه ایکس ، حسگر RVG میزان قرار گرفتن بیمار در معرض تابش اشعه ایکس را تا ۸۰ درصد کاهش می‌ دهد.

داده های دیجیتالی سنسور ار وی جی

داده های دیجیتالی سنسور ار وی جی ، به رایانه ارسال می شود که در آن پزشک می تواند فوراً اسکن را مشاهده کند. اتصال کابل در سمت غیرفعال سنسور قرار دارد. سنسور RVG ، هنگامی که طرف غیر واکنشی در معرض اشعه ایکس قرار می گیرد ، هیچ تصویری روی صفحه ظاهر نمی شود. برای انتقال تصویر به کامپیوتر ، سنسور دارای USB و این USB باید به پشت کامپیوتر متصل شود. مولد اشعه ایکس مورد استفاده ، باید بین ۶۰ تا ۷۰ کیلو ولت کار کند. این سنسور ، با ژنراتورهایی که با ولتاژ کمتر از ۶۰ کیلو ولت کار می کنند سازگار نیست. اگر تصاویر خیلی تیره به نظر می رسد ، زمان نوردهی را کاهش دهید یا اگر تصاویر دانه دانه به نظر می رسد ، زمان نوردهی را افزایش دهید. نوع مولد اشعه ایکس مورد استفاده نیز بر کیفیت تصویر تاثیر می گذارد. این سنسور ، زمانی که برای تصویربرداری از دندان استفاده می شود ، زمان قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس را کاهش می دهد. با استفاده از فناوری پیشرفته ، می‌ توانید کارهای مختلف را آسان‌ تر و سریع‌ تر انجام دهید. اتوکلاو دندانپزکشی در دنتی شاین

مزایای استفاده از Dental RVG چیست ؟

فناوری RVG ، کارایی رادیوگرافی دندان را بهبود بخشیده است. مزایای استفاده از Dental RVG چیست ؟ وقتی کلمه اشعه ایکس را می شنویم ، بلافاصله به تمام تشعشعات مضری که در معرض آن قرار می گیریم فکر می کنیم. مزیت استفاده از RVG این موضوع را کاملاً از بین می برد. قرار گرفتن در معرض تابش ۸۰٪ کاهش می یابد. با استفاده از RVG ، دندانپزشکان می توانند به سادگی از ایمنی بیمار اطمینان حاصل کنند. این سنسور ، می تواند زمان انتظار بیمار را کاهش دهد و کل فرآیند را تسریع کند. شما می توانید خود و بیمارتان را از قرار گرفتن در معرض تابش غیر ضروری و همچنین زمان لازم برای پردازش فیلم اشعه ایکس نجات دهید. این سنسور ، به شما امکان می دهد تا تصویر خود را ویرایش کنید ، کنتراست را افزایش دهید ، آن را بزرگ کنید و تصویر واضح تری دریافت کنید. داده ها از فرمت آنالوگ به دیجیتال تبدیل می شوند. نیازی به اشتراک گذاری نسخه های فیزیکی اشعه ایکس نیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات به مجموعه دنتی شاین مراجعه کنید.

انتخاب مناسب ترین سنسور

استفاده از رادیوگرافی دیجیتال کارایی را افزایش می دهد و عملکرد دندانپزشک را ارتقا می دهد. درک بهتر تاریخچه پزشکی بیمار می تواند مفید باشد. همه سوابق را می توان به صورت آنلاین ذخیره کرد و در هر زمان به راحتی به آنها دسترسی داشت. بیماران نسبت به Dental RVG بسیار خوش بین هستند ؛ زیرا از سرعت اسکن و نتایج شگفت زده شده و باعث صرفه جویی در وقت و تشخیص بهتر آنها می شود. برای ساخت فیلم ها ، نیازی به اختصاص فضای مجزا برای اتاق تاریک نیست. انتخاب مناسب ترین سنسور ، به عوامل متعددی از جمله الزامات ، استفاده ، هزینه و غیره بستگی دارد. تکنولوژی پیشرفته ، سنسور اشعه ایکس داخل دهانی ، شمارش فوتون و سنسور پرتو ایکس داخل دهانی جز امکانات بی نظیر این محصول می باشد. بهترین RVG با ویژگی های ذکر شده در بالا ، می تواند به شما کمک کند تا زمان انتظار بیمار و سایر کارهای وقت گیر مانند گرفتن عکس با اشعه ایکس را کاهش دهید.

منبع :

https://photoselfi.ir/rvg-sensor/