بررسی میزان اثر بخشی نرم افزارهای مالی در بانکداری

هنگامی که در رابطه با نرم افزار حسابداری بحث می کنیم، نا خودآگاه ذهن های ما به سمت بانکداری کشیده می شود، البته که این نرم افزارها در سازمان های مختلف هم کاربردهای خاص خود را دارند و به کار برده می شوند. در ادامه قصد داریم به این موضوع بپردازیم که نقش نرم افزارهای مالی در بانکداری چیست و چه نرم افزارهایی برای این کار مورد استفاده قرار می گیرند، پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید.

 

نرم افزار تسهیلات بانکی

در هر سازمان، شرکت، اداره، تولیدی یا حتی بانک شاهد این هستیم که تسهیلاتی برای کارکنان وجود دارد، تسهیلات به این معنی است که کارکنان می توانند وام بگیرند، این موضوع برای بسیاری از شرکت ها اهمیت دارد و البته برای کارکنان هم مزیت بسیار مهمی به حساب می آید، به همین دلیل باید به آن توجه کنید.

 

با استفاده از نرم افزار تسهیلات بانکی به سادگی می توانید کارهای اعطای تسهیلات را انجام دهید و البته باید توجه داشته باشید که این کار باید با کارهای حسابداری به طور همزمان انجام شود، تا در مسائل مالی با مشکل رو به رو نشوید. به همین دلیل در بعضی از نرم افزار حسابداری شاهد این هستیم که بعضی به عنوان تسهیلات بانکی هم وجود دارد که کار را برای حسابدار ها بسیار ساده می کند.

مزایا استفاده از نرم افزار تسهیلات بانکی

استفاده از هر نرم افزاری مزیت های بسیاری را به دنبال دارد که این مزیت ها برای هر کدام از آن ها متناسب با کارهایی که انجام می دهند، متفاوت خواهد بود، از این رو در ادامه مزایای استفاده از نرم افزار تسهیلات بانکی را بیان خواهیم کرد.

  • باعث می شود که یکپارچگی خاصی در سیستم مالی شما وجود داشته باشد. عدم استفاده از این نرم افزار گاهی (در بسیاری از موارد) باعث به وجود آمدن مشکلاتی در سیستم مالی می شود، به همین دلیل به شما توصیه می کنیم که استفاده از این نرم افزار را جدی بگیرید.
  • با استفاده از این نرم افزار به سادگی می توانید مدیریت وام ها و اقساط را انجام دهید، یعنی نیازی نیست که زمان زیادی را برای این کار صرف کنید.
  • با استفاده از این نرم افزار رضایت کارکنان هم افزایش پیدا می کند.
  • این نرم افزار می تواند با نرم افزار حسابداری انبار هم ارتباط برقرار کند و این موضوع هم به تنهایی مزیت های خاص خود را دارد.
  • نرم افزار امکان چاپ دفترچه قسط را هم برای شما فراهم کرده است.
  • امکان تسویه اتوماتیک اقساط هم در این نرم افزار وجود دارد.
  • این نرم افزار امکان دریافت پیامک قبل از تاریخ سررسید را هم دارد، این موضوع برای یادآوری اقساط اهمیت بالایی دارد.

با توجه به مزیت های گفته شده در بالا به شما پیشنهاد می دهیم که در رابطه با استفاده از نرم افزار تسهیلات بانکی جدی باشید.

 

نرم افزار مغایرت بانکی

یکی دیگر از نرم افزارهای مالی که در بانکداری نقش مهمی دارد، نرم افزار مغایرت بانکی است، اما این نرم افزار چه نقشی دارد؟ با ما همراه باشید تا اطلاعاتی در این رابطه بیان کنیم. توجه داشته باشید که در بعضی از شرکت ها و سازمان ها شاهد حجم بالایی از واریزی ها هستیم، این کار باعث می شود که امکان مقایسه صورت حساب ها وجود نداشته باشد، زیرا به زمان بسیار زیادی نیاز دارد.

به همین دلیل برای مقایسه صورت حساب های بانی با اطلاعات ثبت شده، نرم افزار مغایرت بانکی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که در سازمان هایی که تراکنش بالایی دارند، انجام این کار به صورت دستی هم بسیار زمان بر است و هم احتمال خطای آن بسیار بالا خواهد بود، از این رو استفاده از نرم افزار مغایرت بانکی یک نیاز به حساب می آید که باید به آن رسیدگی شود.

قابلیت های نرم افزار مغایرت بانکی

اگر چه استفاده از این نرم افزار مزیت های بسیاری دارد و باعث می شود که به سادگی بتوانید کنترل های داخلی را افزایش دهید، اما باز هم باید اطلاعاتی در رابطه با قابلیت های آن داشته باشید، به همین دلیل در ادامه این موضوع را شرح خواهیم داد.

  • یک نرم افزار باید بتواند فرمت صورت حساب بانک های مختلف را بخواند، در بعضی از موارد شاهد این هستیم که فرمت صورت حساب بانک های مختلف با یکدیگر تفاوت هایی دارند.
  • مقایسه بین صورت حساب های بانکی و اطلاعات ثبت شده باید به صورت خودکار انجام شود، در این حالت خطای انسانی به شدت کاهش پیدا می کند.
  • در نهایت شاهد این هستیم که در صورت وجود مغایرتی، نرم افزار آن را پیدا کرده و به صورت گزارشی به چاپ می رساند.

با توجه به مطالب گفته شده در بالا استفاده از نرم افزار دریافت و پرداخت به شدت پیشنهاد می شود.

 

نرم افزار مدیریت منابع انسانی

مهم نیست شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید، مدیریت یک شرکت، سازمان، تولیدی یا اداره را بر عهده دارید، آن چه اهمیت دارد، این است که پرسنل شما و منابع انسانی که در اختیار دارید، یکی از مهم ترین و کاربردی ترین سرمایه های شما است، به همین دلیل باید در مدیریت این سرمایه دقت بسیاری را به کار بگیرید.

نرم افزار مدیریت انبار و منابع انسانی در رابطه با این موضوع کمک بسیاری به شما می کند. البته باید توجه  داشته باشید که این نرم افزار نه تنها در مدیریت منابع انسانی به کمک شما می آید، بلکه در فرآیند جذب و استخدام هم به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین نیروی انسانی را برای سازمان خود جذب کنید.

مزیت های استفاده از نرم افزار مدیریت انسانی

استفاده از این نرم افزار به شما کمک می کند که به راحتی بتوانید با کمترین هزینه ممکن، بهترین نیروی انسانی مورد نیاز خود را جذب کنید و البته برای این کار روشی بهینه را به شما پیشنهاد خواهد داد.

  • تست هایی برای سنجش نیروهای مورد نظر شما ارائه می دهد.
  • روش های نوینی را برای مصاحبه به شما ارائه خواهد داد.
  • می توانید از تجربیات گذشته گزارش تهیه کنید.

در نهایت باید بگوییم که اگر در رابطه با نقش نرم افزار صورت های مالی در بانکداری سوالی دارید و برای ارتقا عملکرد سازمان خود به دنبال روش های نوینی هستید، همین الآن با کارشناس های پویا سافت تماس بگیرید.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری

نقش نرم افزارها در دنیای امروز غیرقابل انکار است. نرم افزارهای حسابداری و اداری در این زمینه از پیشرفت‌های بسیار زیادی برخوردار بوده‌اند. صرفه جویی در هزینه ها و صرفه جویی در زمان از مهم ترین پارامترهای اثرگذار در این زمینه هستند.

نرم افزارهای اتوماسیون اداری به اتوماسیون فرایندهای اداری و ارتباطات درون و برون سازمانی و در صورت نیاز سازمان به مدیریت فرایند های سازمان به اتوماتیک کردن می‌پردازند.

از طرفی دیگر، بسیاری از افراد بر این باور هستند که سیستم و ساختاری به نام اتوماسیون اداری وجود ندارد، بلکه ترکیبی از لوازم و تجهیزات مختلف برای تسهیل درامور مرتبط با فعالیت‌های اداری را اتوماسیون اداری می‌نامند.

نرم‌ افزارهای این سیستم را نرم‌افزارهای اتوماسیون اداری می‌نامند. بسیاری از نرم ‌افزار های اداری در واقع سیستمهای مدیریت اطلاعات اداری (MIS) یا از زیر شاخه های برنامه ‌ریزی منابع سازمانی (ERP) هستند.

یکی از زیر سیستم های مهم در بهترین نرم افزار های اتوماسیون اداری ، مدیریت فرایند های کسب و کار یا به اختصار BPMS می باشد که دارای اهمیت بالایی برای سازمان هایی ست که روال های مختلف و پر استفاده ای را در بین کارکنان خود دارند و این روال ها نیازمند مدیریت و شبیه سازی در اتوماسیون اداری می باشد.

نرم افزار اتوماسیون اداری بخشی از نرم ‌افزارهای اداری و کاربردی است که به اتوماسیون کار ها و حذف بسیاری از دخالت های انسان در میان فرایندهای یک سازمان می پردازد. سیستم‌های اطلاعات اداری ابزارهایی را برای ارتباطات و هماهنگی بین کارکنان سازمان به وسیله ایجاد مدیریت اثر بخش اسناد و پیامها و جلسات الکترونیک فراهم می‌کند.

با تکاملی که از طریق نصب نرم افزار های اتوماسیون اداری بر روی تبادل اطلاعات یک سازمان اتفاق می افتد ، تصمیم گیری ها و روال ها بسیار سودمند تر انجام می گیرند و باعث رسیدن سود بیشتر به مدیران سازمان ها خواهند شد.

برگرفته از وب سایت شرکت طرح اندیشان پویا با 18 سال سابقه درخشان در صنعت نرم افزارهای مالی ایران به آدرس اینترنتی پویا سافت https://puyasoft.com