خرید استحکام و انعطاف پذیری بسیار با دقت ساعت اصلی

دستبند Rolex Deepsea D-Blue به روز شده (سمت چپ) پهن تر است و ظاهر هماهنگ تری دارد.

مواد به دلیل استحکام و انعطاف پذیری بسیار با دقت انتخاب می شوند تا تحت فشار دچار اعوجاج خرید ساعت  یا شکستگی نشوند. Biodur 108 تقریباً سه برابر بیشتر از فولاد مورد استفاده برای بدنه مقاوم است و تیتانیوم درجه 5 – آلیاژ تیتانیوم با وانادیوم و آلومینیوم – چهار برابر قوی تر است. این ساختار پیچیده اجازه می دهد تا یک کیس ساخته شود که بیش از 10 درصد نازک تر از نمونه معمولی است. Deepsea در واقع برای عمق آب 4900 متری طراحی شده است و هر ساعت در زیر آب با این فشار 25 درصد بالاتر آزمایش می شود. رولکس برای طراحی ابزارهای تست فشار آب خود با شرکت فرانسوی تجهیزات غواصی Comex مشورت کرد.
استفاده گسترده

آلیاژ فولادی مورد استفاده برای Deepsea برای غواصی در اعماق دریا بسیار مناسب است. هر دو دستبند و بدنه Deepsea از فولاد 904L ساخته شده اند که رولکس آن را Oystersteel می نامد. پردازش آن دشوارتر است، اما نسبت به فولاد 316L که معمولاً برای ساعت استفاده می شود، کمتر مستعد خوردگی آب شور است. علاوه بر ضامن تاشوی 1.8 سانتی‌متری دستبند Fliplock، گیره Glidelock دارای یک قطعه اکستنشن 1.8 سانتی‌متری نیز می‌باشد. این راحت است زیرا وقتی دما بالا می رود می توان به سرعت دستبند را بلند کرد. از این مکانیسم حتی می توان در مچ دست استفاده کرد.
پلاتین و سرامیک

رولکس تمام قسمت بالای قاب و دستبند را برس کشیده است. کناره ها بسیار صیقلی هستند و حلقه خرید ساعت اصلی  سرامیکی با تکنولوژی پیشرفته مقاوم در برابر خراش روی قاب غواصی چرخان یک طرفه نیز می درخشد. اعداد و شاخص ها آسیاب شده و با پلاتین پوشیده شده اند. رنگ قاب بین مشکی و آنتراسیت بسته به نحوه برخورد نور با آن متفاوت است.
دستبند پهن تر جدید دارای پسوند بلند و با تنظیم دقیق است و باعث می شود Deepsea کمتر احساس سنگینی کند.