مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا یکی از محبوب ترین کشورهای جهان برای زندگی است. سرزمین پیتزا، وسپا و فراری همیشه یکی از محبوب ترین مقاصد برای مهاجران بوده است. شاید قبلاً به زندگی در ایتالیا فکر کرده باشید. خوشبختانه تهیه مسکن در ایتالیا اصلا سخت نیست. شما می توانید به روش های مختلفی مانند اقامت مالی، کارآفرینی و ثبت شرکت، ویزای کار، ویزای تحصیلی و ویزای ازدواج در ایتالیا کار، زندگی یا تحصیل کنید.

با تمکن مالی به ایتالیا مهاجرت کنید

این روش یکی از سریع ترین و آسان ترین راه ها برای اخذ اقامت دائم اروپا می باشد. تفاوت بسته فاینانس ایتالیا با روش های دیگر، شرط اقامت در این کشور و خرید ملک در سال دوم است. بنابراین اگر شرایط لازم برای اخذ اقامت مالی را دارید و به دنبال رتبه دوم هستید می توانید از طریق اقامت مالی معرفی شده توسط کشورهای دیگر مانند یونان اقدام کنید. اقامت فاند در یونان به دلیل عدم نیاز به اقامت و حضور در این کشور نسبت به برنامه های مشابه در اتریش، ایتالیا و فرانسه برتری دارد.

 

اقامت ایتالیا با سرمایه گذاری نیم تا دو میلیون یورو

راه دیگر برای گرفتن خانه در ایتالیا بسته سرمایه گذاری است. این روش برای جذب سرمایه گذاران خارجی و افراد ثروتمند معرفی شد. اگر این کار را انجام دهید، اجازه اقامت 2 ساله به شما داده می شود که می تواند برای 3 سال دیگر تمدید شود. پس از 5 سال می توانید برای اقامت دائم ایتالیا اقدام کنید. همچنین می توانید برای همسر و فرزندان خود درخواست اقامت بدهید. البته پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر گزینه های مالی زندگی در ایتالیا را بررسی کنید. اخذ ملک سرمایه گذاری در ایتالیا به روش های زیر امکان پذیر است:

  • ایجاد یک شرکت نوپا با سرمایه 500 هزار یورو
  • سرمایه گذاری یک میلیون یورویی در شرکت ایتالیایی
  • سرمایه گذاری یک میلیون یورویی در پروژه های نوآورانه
  • خرید اوراق بهادار دولتی به مبلغ 2 میلیون یورو

 

اقامت دانشجویی در ایتالیا نسبت به سایر کشورها راحت تر است

دریافت پذیرش و مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و بنابراین ویزای تحصیلی ایتالیا در مقایسه با ویزای تحصیلی سایر کشورهای شینگن آسانتر و سریعتر است. ایتالیا بزرگترین جامعه دانشجویی ایرانی را در بین کشورهای جنوب اروپا دارد. امکان دریافت بورسیه های مختلف، اخذ ویزای تحصیلی آسانتر و هزینه مناسب زندگی، دانشجویان بسیاری را به این کشور جذب می کند. شما می توانید در تمامی مقاطع دانشگاهی تحصیل کنید و سپس برای ویزای تحصیلی اقدام کنید.

به عنوان دانشجوی کارشناسی ارشد می توانید 10 ساعت در هفته و به عنوان دانشجوی دکترا 20 ساعت در هفته کار کنید، بنابراین می توانید هزینه های زندگی را راحت تر بپردازید.

مهاجرت به ایتالیا از طریق ویزای کار

برای دریافت مجوز کار در ایتالیا، باید از طریق پیشنهاد شغلی اقدام کنید. گرفتن ویزا برای جستجوی کار در ایتالیا امکان پذیر نیست، بنابراین ابتدا باید کارفرمایی را پیدا کنید که اقدامات لازم را برای دریافت ویزا برای شما انجام دهد. البته یافتن فرصت شغلی مناسب در ایتالیا از ایران کاری سخت و زمان بر است.

همچنین می توانید از طریق Bluecard Europe برای ویزای ایتالیا اقدام کنید.

در نهایت، اگر دانشجوی یکی از دانشگاه های ایتالیا هستید و سعی می کنید پس از فارغ التحصیلی در این کشور شغلی پیدا کنید، شانس بیشتری برای یافتن شغل خواهید داشت تا اینکه برای اقامت ایتالیا یا پیشنهاد شغلی اقدام کنید.

 

همزمان با ازدواج، اقامت ایتالیا را دریافت کنید

اگر با یک ایتالیایی ازدواج کنید بعد از 3 سال می توانید تابعیت آن کشور را دریافت کنید. شما باید مدارک را به طور رسمی در کنسولگری ایتالیا ثبت کنید. البته این ازدواج باید واقعی باشد و مدارک مربوطه برای ثبت اقامت شما الزامی است.

 

شرایط اقامت ایتالیا با ثبت شرکت

برای اینکه بتوانید تجارت قانونی در این کشور انجام دهید، باید یک شرکت در ایتالیا ثبت کنید. رایج ترین نوع شرکت در کشور، شرکت با مسئولیت محدود است. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود بهتر است حداقل 10000 یورو سرمایه ثبت شده داشته باشید که یک چهارم این مبلغ در طی مراحل به حساب واریز شود.

برای اخذ اقامت ایتالیا از طریق ثبت شرکت، ابتدا باید طرح تجاری شما به تایید اتاق بازرگانی و وزارت امور خارجه برسد. در صورت تایید، اقامت یک ساله به شما تعلق می گیرد که قابل تمدید است. یکی از شروط لاز برای تمدید اقامت، سوددهی شرکت، پرداخت مالیات و تامین اجتماعی و ارائه آدرس محل سکونت است. پس از 3 سال می توانید برای اقامت دائم ایتالیا اقدام کنید.

 

اخذ پاسپورت اروپایی پس از اخذ اقامت دائم ایتالیا

برای اخذ پاسپورت باید مراحلی را طی کنید و این امکان بلافاصله پس از اخذ اقامت موقت وجود ندارد.

پاسپورت ایتالیا در رتبه چهارم جهان قرار دارد، یعنی می توانید بدون نیاز به اخذ ویزا به 187 کشور جهان سفر کنید.

اگر از طریق منابع مالی، سرمایه گذاری و کارآفرینی برای اقامت ایتالیا اقدام کنید، می توانید با لباس آبی در این کشور اقامت داشته باشید و از حقوقی مشابه ایتالیایی ها برخوردار شوید. شرایط تمدید برای هر یک از این بسته ها متفاوت است.

روش هایی مانند ویزا با پیشنهاد شغلی خطرناک هستند زیرا اگر به دلایلی شغل خود را از دست بدهید و نتوانید در مدت زمان کوتاهی دوباره استخدام شوید، برای تمدید ویزای خود دچار مشکل خواهید شد. همچنین برای تبدیل ویزا به اقامت باید راه زیادی را طی کنید. اگر برای ویزای دانشجویی اقدام می کنید، با مشکلات مشابهی مواجه خواهید شد.