سئو خرید بک لینک در مقابل تبلیغات گوگل : کدام را باید انتخاب کنید؟

در یک دنیای عالی، شما باید یک بودجه بازاریابی برای سئو و تبلیغات گوگل داشته باشید، اما متأسفانه، این دنیایی نیست که اکثر صاحبان مشاغل کوچک در آن زندگی می کنند! ما همیشه توصیه می کنیم که هم SEO و هم تبلیغات گوگل را برای مشاغلی که توانایی پرداخت آن را دارند دنبال کنید، اما یک نقطه خاص وجود دارد که در آن بودجه آنقدر تنگ است که بهتر است به جای تقسیم آن بین هر دو، روی یکی یا دیگری خرج شود. اگر این همان قایق است که در آن هستید، این پست وبلاگ برای شماست. به‌جای اینکه به شما هوس‌بازی کنید، «هر دو را انتخاب کنید!» به عنوان یک نوع پاسخ، ما دانشی را به شما می دهیم که برای تصمیم گیری واقعی در مورد اینکه کدام یک برای کسب و کار شما بهترین است، نیاز دارید.

خرید بک لینک

خرید بک لینک، سئو ارگانیک در مقابل تبلیغات گوگل

سئو چیست؟

SEO مخفف بهینه سازی سایت برای موتور جستجو است. این اصطلاح به دلایل خوبی در دنیای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد – یافتن از طریق موتورهای جستجو برای تقریباً همه مشاغل این روزها حیاتی است.

هنگامی که یک وب سایت  و لینک می سازید، گوگل معمولاً آن را پیدا می کند و آن را عمل ایندکس بک لینک را انجام میدهد حتی اگر هیچ کاری برای بهینه سازی حضور وب خود برای جستجو انجام ندهید. اما فقط به این دلیل که وب سایت شما ایندکس شده است، به این معنی نیست که برای جستجوهایی که می خواهید نشان داده می شود.

فرض کنید شما یک آژانس مسافرتی هستید، اما در فصل تابستان تورهایی هم اجرا میکنید، رزرو تور دبی تور استانبول. اگر وب سایت شما فقط به آژانس مسافرتی اشاره می کند، وقتی مردم برای بلیط هواپیما در اینترنت جستجو می کنند، سایت شما نمایش داده نمی شود. اگر سایت شما فقط به صورت گذرا به خرید بلیط هواپیما اشاره می کند، بعید است که در بالای نتایج موتور جستجو نشان داده شود، اگرچه ممکن است جایی پس از چند صفحه اول نمایش داده شود. از سوی دیگر، اگر یک صفحه مختص خرید بلیط هواپیما ایجاد کنید که اکثر مسیرها را دارد و مواردی از این قبیل را مشخص می‌کند، شانس بیشتری برای قرار گرفتن در بالای صفحات نتایج موتور جستجو خواهید داشت. این نوع به بهینه سازی در صفحه معروف است.

حال، اگر سایت دیگر تور و آژانس مسارفتی دیگری نیز بلیط هواپیما را ارائه دهد و صفحه خدمات مشابهی در وب‌سایت خود داشته باشد، چه؟ شاید آنها از وب سایت های مختلف بک لینک دارند شما یا از سایت های مختلفی اقدام به خرید رپورتاژ آگهی کرده اند ، اما سایت شما بک لینک ندارد. وقتی همه چیز برابر باشد، گوگل وب سایت هایی را که دارای بک لینک از منابع قابل اعتماد هستند و همچنین نمایه های تجاری فعال در گوگل را در اولویت قرار می دهد. این به آف پیج سئو معروف است.

گوگل همچنین می‌خواهد اطمینان حاصل کند که وب‌سایت‌هایی که در رتبه‌های بالا قرار می‌گیرد، ایمن، آسان برای استفاده، سریع بارگیری و بدون خطا هستند. این عوامل فنی یکی دیگر از عوامل در سئو سایت هستند.

هدف سئو و خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی بهینه سازی تمام جنبه های حضور وب شما – چه در داخل و چه خارج از سایت شما – است تا بهترین شانس را برای رتبه بندی خوب در گوگل به شما بدهد. هیچ تضمینی برای سئو وجود ندارد زیرا نمی توانید الگوریتم ها و رتبه بندی گوگل را کنترل کنید. با این اوصاف، ما عوامل اصلی مورد نظر گوگل را در یک وب سایت می دانیم و با پیروی از بهترین روش های سئو، می توانید احتمال رتبه بندی را به خوبی افزایش دهید.

تبلیغات گوگل چیست؟

اگر مدتی است که در بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار خود مشغول بوده اید، ممکن است روزهایی را به یاد بیاورید که تبلیغات گوگل هنوز AdWords نامیده می شد. تبلیغات گوگل راهی برای دور زدن سئو، رتبه بندی و الگوریتم ها و قرار دادن کسب و کار شما در بالای صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) است. با این حال، یک مشکل وجود دارد – شما باید برای آن مکان هزینه کنید.

تبلیغات جستجوی گوگل به شما این امکان را می دهد که جستجوگران بسیار خاص (و پرس و جوهای جستجو) را هدف قرار دهید تا ترافیک واجد شرایط و مرتبط را به وب سایت خود هدایت کنید. این مکان‌های پولی درست بالا و پایین‌تر از نتایج جستجوی ارگانیک هستند. تبلیغات گوگل مانند تبلیغات نمایشی در یک وب سایت نیست – آنها فقط متنی هستند و به روشی مشابه نتایج جستجوی ارگانیک قالب بندی شده اند، با تفاوت اصلی این است که آنها به عنوان تبلیغات برچسب گذاری شده اند.

اگر به نظر می رسد که این جایگزینی فوق العاده برای سئو است، خوب، باید به شما بگوییم: چند نکته دیگر وجود دارد. شما باید برای کلمات کلیدی پیشنهاد بدهید، به این معنی که هیچ تضمینی وجود ندارد که همیشه در صفحه اول SERP ظاهر شوید، زیرا یک رقیب می تواند از شما پیشی بگیرد. گوگل همچنین امتیازهای کیفیت تبلیغات را برای هر تبلیغ اختصاص می دهد که همراه با پیشنهاد شما، تعیین می کند که تبلیغ شما در کجای صفحه قرار گیرد.

تفاوت خرید بک لینک بین سئو و تبلیغات گوگل

همانطور که می بینید، تفاوت های قابل توجهی بین سئو و تبلیغات گوگل وجود دارد. این همان چیزی است که استفاده از آنها را با هم خوب می کند – زیرا Google Ads می تواند نتایج سریع تری ایجاد کند، در حالی که SEO موفقیت طولانی مدت ایجاد می کند، این دو کانال به عنوان استراتژی های مکمل عمل می کنند. اما همانطور که قبلاً اشاره کردیم، اگر در بودجه شما نباشد، این قطعه کرکی نیست که بتوان در هر دو به شما بفروشد! بیایید به مزایا و معایب Google Ads و SEO بپردازیم.

جوانب مثبت سئو و خرید بک لینک

در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا ممکن است بخواهید سئو را انتخاب کنید:

هزینه کمتر

اگرچه می تواند به سطح رقابت در صنعت و مکان شما بستگی داشته باشد، به طور کلی، سئو هزینه کمتری نسبت به تبلیغات گوگل دارد. علاوه بر این، اگر بودجه کمی دارید، می‌توانید روی یک پروژه سئو یک‌بار سرمایه‌گذاری کنید و همچنان نتایج پایداری از آن بگیرید. با این حال، به محض اینکه پرداخت برای Google Ads را متوقف می کنید، تبلیغات شما از بین می رود و ترافیک ایجاد نمی کنید، که ما را به نقطه بعدی می رساند…

تولید ترافیک پیوسته

اگرچه الگوریتم‌های Google اغلب تغییر می‌کنند، اما در اصل، همیشه یکسان هستند: Google به محتوای با کیفیت از منابع قابل اعتماد پاداش می‌دهد. اگر روی سئو (از جمله توسعه محتوای با کیفیت) سرمایه‌گذاری کنید، احتمالاً یک منبع پیوسته ترافیک از این سرمایه‌گذاری دریافت خواهید کرد. ممکن است برای انطباق با استانداردهای در حال تغییر Google به ترفندها و تغییراتی نیاز باشد، اما محتوایی که می‌سازید همیشه دارای ارزش خواهد بود.

مخاطبان بالقوه بزرگتر

از آنجایی که افراد بیشتری بر روی نتایج ارگانیک کلیک می کنند تا روی تبلیغات، سئو به شما اجازه می دهد تا مخاطبان گسترده تری را هدف قرار دهید – مخاطبی که ممکن است بودجه لازم برای رسیدن به آن را با تبلیغات گوگل نداشته باشید. این می تواند برای شرکت هایی که لزوما مشتریان محلی را هدف قرار نمی دهند، مانند فروشگاه های آنلاین، مفید باشد.

اعتماد کاربران

بخشی از مصرف کنندگان هستند که بر روی اولین نتیجه در گوگل کلیک می کنند، مهم نیست که چه باشد. سپس، بخش دیگری وجود دارد که تبلیغات را پشت سر می گذارد و مستقیماً به نتایج جستجوی ارگانیک می رود. رتبه‌بندی بالا از طریق تلاش‌های ارگانیک می‌تواند اعتماد بیشتری را از سوی مشتریان و مشتریان بالقوه جلب کند.

این یک دارایی است

سئوی شما یک دارایی است که می تواند در طول زمان رشد کند. همانطور که به سرمایه گذاری در سئو ادامه می دهید، رتبه های بالاتری را مشاهده خواهید کرد که باعث ترافیک و تبدیل بیشتر می شود. در حالی که بهتر است یک سرمایه گذاری مداوم در سئو انجام دهید، آن را به عنوان ساختن خانه در نظر بگیرید. شما با یک پایه خوب شروع می کنید، سپس خانه خود را می سازید. شاید روزی اتاق دیگری یا یک استخر در پشت اضافه کنید. خانه فقط با هر افزوده جدیدی که ایجاد می کنید ارزش پیدا می کند.

معایب سئو

در اینجا برخی از نکات منفی دنبال کردن یک استراتژی فقط سئو وجود دارد:

گرفتن نتایج

سئو ممکن است برای ایجاد نتایج زمان ببرد، و گاهی اوقات شما فقط زمانی برای صبر کردن ندارید. اگر می خواهید یک فروش یا تبلیغات آتی را تبلیغ کنید، استفاده از تبلیغات گوگل بیشتر از سئو منطقی است.

ردیابی کمی پیچیده تر است

برخی از جنبه های ردیابی با SEO پیچیده تر از تبلیغات گوگل هستند و نیاز به سرمایه گذاری اضافی در فناوری دارند. برای مثال، اگر روی سئوی محلی سرمایه‌گذاری می‌کنید و می‌خواهید تماس‌های تلفنی را از ترافیک سئوی وب‌سایت خود ردیابی کنید، توصیه می‌کنیم روی ردیابی درج شماره پویا (DNI) سرمایه‌گذاری کنید تا ردیابی تماس تلفنی شما سئوی محلی شما را خراب نکند .
سئوی محلی محدودیت هایی دارد

با نتایج نقشه سئوی محلی، نزدیکی شما محدود شده است – حتی اگر در یک منطقه وسیع خدمت کنید. خبر خوب این است که شما هنوز هم می توانید لیست های وب سایت ارگانیک را بدست آورید.

کنترل شما محدود است

سئو به این معنی است که شما در اختیار گوگل و الگوریتم های همیشه در حال تغییر آن هستید. اگر به استعاره خانه خود برگردیم، مانند ساختن خانه در زمین شخص دیگری است – و شما فقط گاهی اوقات با آن شخص کنار می آیید. وضعیت همیشه کمی مخاطره آمیز خواهد بود!

مزایای تبلیغات گوگل نسبت به خرید رپورتاژ آگهی

چرا برخی از کسب و کارهای کوچک تبلیغات گوگل را به جای خرید رپورتاژ آگهی انتخاب می کنند:

نتایج سریعتر

تا زمانی که مایل به ارائه پیشنهادات به اندازه کافی بزرگ باشید، نتایج بیشتری را با تبلیغات گوگل خواهید دید—و اگر کلمات کلیدی و مخاطبان مناسب را هدف قرار دهید، نه تنها ترافیک، بلکه بازگشت سرمایه خود را خواهید دید. اگر نمی توانید منتظر ساخت آهسته سئو باشید، تبلیغات گوگل برای شما مناسب تر است.

ردیابی قوی

از آنجایی که Google Ads برای Google پولساز است، علاقه خاصی به راضی نگه داشتن مشتریان خود با ردیابی و معیارهای قوی دارد. Google Ads دارای چندین گزینه برای ردیابی تبدیل است که به شما کمک می کند نتایج تبلیغات خود را اندازه گیری کنید، از جمله:

فرم های وب سایت
سفارشات تجارت الکترونیک
تماس مستقیم از تبلیغات
تماس از وب سایت شما
واردات از فروش خارج از وب سایت شما (فروش آفلاین)

تبلیغات هدفمند

Google Ads به دلیل توانایی خود در هدف قرار دادن مخاطبین با دقت شناخته شده است، اما حتی قدرتمندتر از آن توانایی آن است که به شما امکان می دهد جستجوهای خاص را هدف قرار دهید که مطابق با آنچه شما ارائه می دهید، باشد. گوگل به شما این امکان را می دهد که محصولات یا خدمات خود را دقیقاً زمانی که مشتریان به دنبال آن هستند، تبلیغ کنید.

معایب تبلیغات گوگل

در اینجا برخی از معایب تبلیغات با Google Ads آورده شده است:

هزینه های بالاتر در بازارهای رقابتی

اگر در یک بازار رقابتی در یک بازار رقابتی کار می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که به ازای هر کلیک هزینه زیادی بپردازید – برای مثال، برخی از وکلا باید بیش از 50 دلار به ازای هر کلیک به سایت خود بپردازند. به همین دلیل است که هدف گذاری دقیق برای فیلتر کردن هر کسی که ممکن است علاقه ای به خرید یا استفاده از خدمات شما نداشته باشد، مهم است.

این یک دارایی نیست

ما تبلیغات گوگل را به اجاره خانه در مقابل داشتن خانه تشبیه می کنیم. وقتی اجاره را متوقف می کنید، دارایی ندارید. پس از توقف پرداخت برای Google Ads، ترافیکی که دریافت کرده اید به طور کامل متوقف می شود.

اگر مجبور بودید  از بین خرید رپورتاژ آگهی و تبلیغات گوگل یکی را انتخاب کنید…

چه زمانی باید سئو و خرید بک لینک را انتخاب کنید؟

مدت زمان بیشتری طول می کشد تا نتایج حاصل از خرید لینک و سئو را مشاهده کنید، اما زمانی که تلاش های شما به ثمر مینشیند، ترافیک مداوم در مدت زمان طولانی تری ایجاد خواهید کرد. سئوی خوب، آگاهی از برند را افزایش می دهد و برای وب سایت شما ارزش ایجاد می کند. اگر بودجه شما کمتر است، اگر در حال حاضر یک کسب و کار تاسیس دارید و اگر به نتایج بلند مدت و ماندگاری بالا نیاز ندارید، سئو و خرید بک لینک را توصیه می کنیم.

چه زمانی باید تبلیغات گوگل را انتخاب کنید؟

Google Ads یا همان تبلیغات گوگل یک انتخاب عالی برای مشاغل جدیدتر است که می خواهند بر فروش و سرنخ ها تمرکز کنند. آنها همچنین گزینه بهتری برای کسانی هستند که خواهان نتایج سریعتر هستند.

آیا می توان از سئو و خرید بک لینک و خرید رپورتاژ و تبلیغات گوگل با هم استفاده کرد؟

البته! همانطور که در بالا ذکر شد، این دو استراتژی مکمل یکدیگر هستند. اگر به نقطه‌ای رسیده‌اید که می‌توانید بودجه مناسبی را هم به خرید بک لینک و سئو و هم در گوگل اختصاص دهید، توصیه می‌کنیم از تبلیغات برای آزمایش اینکه کدام کلمات کلیدی بهترین تبدیل می‌شوند استفاده کنید، سپس تلاش‌های سئوی خود را روی این کلمات کلیدی متمرکز کنید.برای جستجوی بازاریابی به کمک نیاز دارید؟

ما در خرید بک لینک آی آر در خدمات SEO و Google Ads برای مشاغل کوچک تخصص داریم و کمپین های موقت و همچنین کمپین های مدیریت شده ماهانه را ارائه می دهیم.