مجموعه پرطرفدار ترین بازی های گروهی + بهترین بازی هیجان انگیز جهان

مجموعه ایی از بهترین بازی گروهی واقعی جهان «اسکیپ روم»

باوجود این‌که همه ی ما بازی کردن را تجربه کرده ایم اما کمتر کسی می تواند بازی را تعریف کند. بـه راستی بازی چیست بـه احتمال زیاد نخستین مفهومی کـه با کلمه بازی بـه ذهن خطور می‌کند، “سرگرمی” اسـت. بنابر این می‌توان گفت کـه « بازی هر فعالیتی اسـت کـه بـه صورت سازمان یافته یا بدون ساختار انجام شده و برای کودک جالب و سرگرم کننده باشد.»در واقع بازی ها فعالیت هاي‌ خود جوشی هستند کـه بـه منظور کسب پاداش و شادی و هیجان انجام می‌شوند.ایا تا بـه حال بـه این فکر کرده ایید کـه می خواهید بـه جای شخصیت هاي‌ عده اي از فیلم هاي‌ وحشتناک یا معمایی باشید؟

هیجانات و ترس ها و فعالیت هاي‌ آنان را تجربه کنید؟ اگر کـه دوست دارید در بازی هایي قرار بگیرید کـه در عین خاطرجمعی از سالم ماندن در ان؛ وحشتناک ترین و رازآلود ترین معماها را حل کنید و واقعی ترین هیجانات را تجربه کنید یا در بازی اي قرار بگیرید کـه علاوه بر فعالیت مغزی و فکری، ماهیچه هایتان هم مشغول شوند و شـما را بـه اوج هیجان برسانند در ادامه با سایت تالاب همراه باشید

مجموعه پرطرفدار ترین بازی های گروهی + بهترین بازی هیجان انگیز جهان

اسکیپ روم «اتاق فرار»هیجان انگیز ترین بازی گروهی

مجله تالاب: اسکیپ روم یا همان اتاق فرار یکی از مهیج ترین فعالیت هایي اسـت کـه بشر تا بـه امروز اختراع کرده اسـت. این فعالیت درواقع یک بازی هیجانی- معمایی- ماجراجویانه اسـت کـه طبق معمول در قالب تیم هاي‌ 3 تا 5 نفره انجام می شود.

دراین بازی افراد تیم دریک اتاق دربسته قرار می‌گیرند و باید در مدت زمان مشخصی «طبق معمول 60 دقیقه»؛ راه خروج از ان اتاق رابا حل کردن معما هاي‌ موجود در اتاق پیدا کنند یا بـه اصطلاح خودمان، از اتاق فرار کنند.حل کردن معما ها برای خروج نیز نیاز بـه تیزبینی در یافتن سرنخ ها و راهنماها دارد. این نکته را هم بگوییم کـه وقتی میگوییم اتاق فرار، منظور ما فقط فرار از یک اتاق نیست.

این مسئله بستگی بـه ذهن خلاق گیم مستر و سناریو هاي‌ ذهنی و خلاقانه دارد. هر اتاق فرار، سناریوی جذاب خودش را دارد کـه تیم ها با درگیر شدن در ان سناریو، طبق معمول از اتاق هاي‌ متعددی عبور می کنند.

یکی از پرطرفدار ترین بازی ها در طول تاریخ بشر، بازی اتاق فرار بوده اسـت. فارغ از این‌که الان در دنیا بیش از 3500 اتاق فرار با سناریوهای مختلف موجود اسـت، محبوبیت این بازی تا آن جاست کـه تا بـه امروز ده ها فیلم با الهام از اتاق فرار ساخته شده اسـت و این فیلم ها از فیلم هاي‌ پرمخاطب تاریخ سینما بوده اند. حتی چندین فیلم با این موضوع، برای فصل هاي‌ دیگر تمدید شده اند و چندین فیلم دیگر دراین رابطه در حال ساخت هستند.

مجموعه پرطرفدار ترین بازی های گروهی + بهترین بازی هیجان انگیز جهان

ممکن اسـت دریک مجموعه اتاق فرار، چندین اتاق برای خروج وجود داشته باشند کـه با حل کردن معماها باید از ان ها فرار کرد.

مجموعه پرطرفدار ترین بازی های گروهی + بهترین بازی هیجان انگیز جهان

این بازی ماجراجویی فیزیکی کـه در ان بازیکنان مجموعه‌اي از پازل‌ها و معماها رابا استفاده از سرنخ‌ها، راهنمایی‌ها و استراتژی حل می کنند تا بـه اهداف دست یابند.اتاق فرار در واقع برخلاف همه ی بازی‌هاي‌ کامپیوتری کـه با الهام از دنیای واقعی طراحی شده اند از بازی‌هاي‌ کامپیوتری الهام گرفته شده اسـت.

نخستین طراحان این بازی متفکران حوزه آموزش کشور های آسیای شرقی بوده اند. آن ها بر این باورند کـه فعالیت بدنی و فکری توام میتواند رشد و پویایی افراد برای استفاده از خلاقیت و همیاری را بالا ببرد. پس از مدتی اتاق فرار در امریکا و اروپا نیز همه ی گیر شد ودر حال حاضر در ایران نیز توسط تیم‌هاي‌ مختلف ارائه می شود.نخستین مجموعه فرار درسال 2007 در کیوتو ژاپن توسط شرکت SCRAP با یک اتاق برای یک گروه ۶ نفره افتتاح شد.

اتاق فرار یک بازی مبتنی بر ماجراجویی در زندگی واقعی اسـت کـه در ان گروهی از بازیکنان، یک ماجرای طراحی شده توسط صاحبان اتاق فرار را دنبال می کنند. اتاق فرار یک مخمصه و بازی ماجراجویی فیزیکی اسـت کـه در ان بازیکنان با استفاده از سرنخ‌ها، نکات و استراتژی‌ها برای حل مسائل و دستیابی بـه اهداف خود، یکسری از پازل‌ها و معماها را حل می کنند.

بازیکنان در محدودیت زمانی مشخص برای یافتن پاسخ معماها و سرنخ‌هایي کـه داخل اتاق پنهان شده‌اند، باهم تلاش میکنند. اتاق‌هاي‌ فرار از بازی‌هاي‌ ویدئویی «فرار از اتاق» الهام گرفته شده‌اسـت.

مزیت های اسکیپ روم یا اتاق فرار

این بازی جزو سرگرمی هاي‌ مفید بـه حساب می‌آید و هم مغز و فکر شـما را درگیر میکند هم جسمتان را.این بازی یک بازی گروهی اسـت و شـما می‌توانید با همراهی افراد مورد علاقه خود این بازی را انجام دهید و از کنار هم بودن لذت ببرید و توانایی کار تیمی و گروهی را در خود ارتقا دهید.این بازی انواع مختلفی دارد کـه هر شخصی با هر سلیقه اي می تواند ان نوعی را کـه می پسندد، انتخاب کند. در ادامه راجع بـه این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد.

مجموعه پرطرفدار ترین بازی های گروهی + بهترین بازی هیجان انگیز جهان

شاید خیلی از ما فکر کنیم کـه برای شرکت دراین بازی نیاز بـه مهارت هاي‌ شگفت انگيز و هوش سرشار و استعداد بسیار زیاد و تحصیلات عالیه می باشد و اگر ان ها را نداشته باشیم، نمیتوانیم دراین بازی موفق شویم. این تصور، تصور اشتباهی اسـت.

برای شرکت در اتاق فرار شـما در ابتدا نیاز بـه تیم دارید ودر مراحل بعدی، شـما نیازمند کمی دقت و خلاقیت و مشارکت در کار گروهی هستید. همین!درباره سن مجاز برای شرکت دراین بازی نیز میتوان گفت کـه سنین مجاز با توجه بـه نوع اتاق فرار برای مخاطبان متفاوت اسـت. اما بـه طور کلی طبق معمول سن مجاز از 14 سال اسـت. البته بازهم بسته بـه نوع اتاق فرار متفاوت اسـت.

مجموعه پرطرفدار ترین بازی های گروهی + بهترین بازی هیجان انگیز جهان

انواع مدل های اتاق فرار

اتاق فرار ذاتا بازی معمایی و فکری بـه حساب می‌آید و معمایی بودن از اتاق فرار غیر قابل جداسازی اسـت. اما بـه مرور زمان آیتم هاي‌ دیگری نیز بـه اتاق فرار اضافه شدند و انواع مختلفی از ان ساختند. امروزه این فعالیت مهیج و ماجراجویانه انواع بسیار زیادی دارد.

وحشتناک معمایی هیجانی دارای فعالیت بدنی ترکیبی

اتاق فرار ترسناک

مجموعه پرطرفدار ترین بازی های گروهی + بهترین بازی هیجان انگیز جهان

اتاق فرار معمایی

مجموعه پرطرفدار ترین بازی های گروهی + بهترین بازی هیجان انگیز جهان

اسکیپ روم های آنلاین

بازی اتاق فرار آنلاین دقیقاً مثل بازی اتاق فرار اسـت، با این تفاوت کـه در گوشی موبایل یا کامپیوتر انجام میشود، دراین بازی دقیقاً مثل بازی اتاق فرار با انواع فضاها، معماها و قفل‌هاي‌ مختلف روبه‌رو می شوید کـه برای باز کردن هر کدام نیاز بـه جمع‌آوری اطلاعاتی از داخل فضای بازی دارید، بازی اتاق فرار آنلاین در زمان شیوع ویروس کرونا بـه دلیل تعطیلی اتاق فرارها، توانست افراد زیادی را بـه سمت خودش جذب کند.

مجموعه پرطرفدار ترین بازی های گروهی + بهترین بازی هیجان انگیز جهان

مراحل طراحی، ساخت و راه اندازی اتاق فرار

عده اي از مخاطبان اتاق فرار با نخستین حضور در آن گونه بازی ها متصور میشوند کـه طراحی و ساخت اتاق فرار کاریست ساده و پیش پا افتاده، ولی انچه کـه در واقعیت اتفاق میوفتد بـه میزان قابل توجهی با این باور اختلاف دارد، برای طراحی و اجرای یک اتاق فرار مطلوب می بایست ابتدا فضایی را متناسب با ژانر اتاق فرار مورد طراحی درنظر گرفت، سپس با استفاده از فنون داستان نویسی و ایده پردازی داستان، داستانی را در راستای ژانر مورد نظر خلق نمود، حال زمان طراحی معما فرا می‌رسد، مرحله طراحی معما توأماً با مرحله ي اجرا با یک دیگر پیش می‌روند، در طراحی اتاق فرار می بایست معماها و اتفاقاتی کـه در طول بازی رخ میدهند، همگی در راستای داستان و ژانر بازی باشند و حضور تجهیزات و وسایل بلااستفاده و غیر قابل باور در محیط تا حد زیادی از هیجان و جذابیت بازی می کاهد، برای خلق یک معمای ایده آل ممکن اسـت طراحان و سازندگان بازی وادار شوند گاهاً ماه ها زمان و هزینه صرف کنند تا معما قوام مورد نظر را بیابد و بـه درجه مطلوب برسد، در تعداد زیادی از موارد بـه دلیل دشواری و پر هزینه بودن این مرحله، ممکن اسـت اتاق مورد نظر پیش از راه اندازی تعطیل گردد.

ممنون از همراهی شـما برای دیدن بازی هاي‌ خفن و جذاب بیشتر بـه سایت تالاب مراجعه کنید.

نوشته مجموعه پرطرفدار ترین بازی های گروهی + بهترین بازی هیجان انگیز جهان اولین بار در تالاب. پدیدار شد.